
My take on Calatrava’s communication tower on the MontJuic (Torre de Comunicacions de Montjuïc) in Barcelona, Spain.

My take on Calatrava’s communication tower on the MontJuic (Torre de Comunicacions de Montjuïc) in Barcelona, Spain.

Een geluidsscherm voor nieuwbouwcomplex “Hartje Rio” naast het PSV voetbalstadion in Eindhoven.


In Berlijn kon ik mijn lol op met het gevels-schieten.

In Berlijn heb ik me dit keer geconcentreerd op gevels. Met het fototoestel om de nek, op de fiets, en dan steeds stoppen als er een mooie gevel te fotograferen is. Zoals deze.
In Aarhus (Denemarken) staat een nieuw gebouw, Navitas. Het is een opleidingsinstituut voor het één of ander. Toen ik er begin dit jaar binnen liep was het nog niet in gebruik en werd het ingericht. De hal is een groot atrium van zes verdiepingen, met mooie witte trappen. Het was mooi, maar lastig te fotograferen. Ik vind deze foto wel aardig omdat ie bijna abstract is.
Wat ik er heb geleerd is dat ik de neiging om mijn groothoeklens te gebruiken, moet beheersen. De hal is groot, alles is wit en mooi, maar de mooiste foto’s zijn die van details of krappe uitsnedes.

De reflectie van een wolk in de ramen van het ParkInn hotel in Berlijn.

Het nieuwe stadhuis in Nieuwegein is mooi!

In Düsseldorf, aan de MedienHafen, staan drie gebouwencomplexen die ontworpen zijn door de Amerikaanse architect Frank Gehry. De gebouwen zijn vormgegeven als sculpturen en ieder uitgevoerd in verschillende kleuren en materialen: glanzend metaal, rode baksteen en wit.